Ansvarig för e-handel
& digital närvaro
ARCTIC TRUCKS SVERIGE
Har du intresse för äventyr, overlanding eller rent av bilar ombyggda för sydpolens tuffa klimat? Är du dessutom vass inom webbutveckling, e-handelsuppbyggnad och sociala medier? Då är det en fullträff. Vi söker dig som vill vara en del av teamet som bygger upp vår digitala närvaro och ser till så att våra sociala medier hålls relevanta när vi nu kommer till Sverige.
Läs mer om tjänsten nedan och välkommen att skicka in din ansökan!
Plats Göteborg, Kungälv
Sista ansökningsdag 15 december 2024
Arctic Trucks är världsledande inom modifiering av fyrhjulsdrivna bruks- och fritidsfordon för extrema förhållanden. Med en lång historia av banbrytande expeditioner och över 30 års erfarenhet har vi etablerat oss som en unik aktör i fordonsbranschen. Förutom våra modifieringar erbjuder vi ett brett sortiment av tillbehör och utrustning för både fordon och person. Vår norska e-handel har över 1500 produkter som vi nu ska introducera i Sverige. Vi söker dig som vill skapa och utveckla vår digitala närvaro med fokus på e-handel och sociala medier för att bli den vassaste aktören på den svenska fordonstillbehörsmarknaden.
Om tjänsten
Som e-handelsansvarig kommer du att ansvara för uppbyggnaden av vår nya svenska e-handelsplattform från grunden och sköta den dagliga driften. Detta inkluderar utveckling av design och funktion, tillförande av nya produkter, översättning av texter, planering av relevanta kampanjer, framtagning av grafiskt material samt uppdatering av sociala medier. Dessutom ingår att förstå kundbeteenden och optimera kundupplevelsen för att öka lönsamheten och tillväxten.
Vi ser synergier i din roll där du kan nyttja dina kompetenser inom både e-handelsutveckling samt sociala medier och digital marknadsföring.
Du kommer också att verka som produktadministratör, och vi ser därför att du har intresse för eller vill fördjupa dig i våra produkter. Du har ett stort fokus på både produktmarknaden och systemsidan för att hålla dig uppdaterad på relevanta trender och verktyg, så att Arctic Trucks Sverige ligger i framkant.
Vi arbetar idag med ERP-systemet Quick3, och du kommer, tillsammans med deras team eller andra externa utvecklare, att skapa en riktigt vass plattform som är redo för vårt intåg på den svenska marknaden.
Som e-handelsansvarig kommer du att tillhöra det digitala teamet på Arctic Trucks. Här finns idag två personer i vår norska verksamhet, och vi räknar med att expandera med flera tjänster på den svenska sidan inom kort.
Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom e-handel och har arbetat i en likvärdig position tidigare. Du besitter god systemvana och har erfarenhet av vanligt förekommande e-handelsverktyg. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med e-handel för fordons- eller outdoorprodukter.
Som person är du nyfiken, kreativ och har en entreprenöriell ådra där du trivs bäst i en varierad vardag med nytänkande lösningar. Du har ett tydligt affärs- och resultatdriv och är en kommunikativ lagspelare som är van att hantera flera kontaktytor, både internt och externt. Då rollen kräver både operativt och strategiskt arbete är du analytiskt lagd och genomför dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet samtidigt som du har förmågan att inta ett helhetsperspektiv.
Viktiga kvalifikationer för tjänsten är:
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom e-handel, gärna som Online Merchandiser, Digital Marknadsförare, E-handelsansvarig, eller liknande roll.
• Stort intresse för att lära dig Arctic Trucks produkter; tidigare kunskap eller intresse för fordon, outdoor/overlanding, eller friluftsliv/jakt är en fördel.
• God systemvana och erfarenhet av e-handelsverktyg samt UX, CX, konverteringsoptimering och sökmotoroptimering.
• B-körkort
Meriterande för tjänsten är:
• Eftergymnasial utbildning inom e-handel, digital marknadsföring, alternativt utbildning som kan bedömas likvärdig.
• Kunskap och erfarenhet av Google Analytics och Adobe-sviten.
• Kompetens inom SoMe-tillväxt och content marketing
• Skills inom grafisk formgivning.
Placering & start
Tjänsten är tillsvidare på heltid och inledningsvis kommer du att arbeta från vårt tillfälliga kontor i centrala Göteborg, för att sedan flytta med till våra nya lokaler i Kungälv. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Lönesättningen är individuell.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Alexander Ljungdahl via e-post på alexander@arctictrucks.se. Skicka din ansökan till jobb@arctictrucks.se så snart som möjligt, då vi tillämpar löpande urvalsarbete.
Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team på Arctic Trucks Sverige!